wtorek, 26 lutego 2019

Partia - Socjalizm - Wietnam


Historia zaprezentowanej zakładki z Wietnamu jest jedną z tych wzruszających. W 2007 roku Panie z jednej z filii  Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rudzie Sląskiej zorganizowały wystawę mojej kolekcji. Biblioteka była mała, ale rozgłos nieporównywalnie większy: artykuł o wystawie ukazał się w Gońcu Górnośląskim. Do redakcji gazety zadzwoniła wówczas pani Weronika z Bielska-Białej z prośbą o mój domowy adres. Chciała przesłać do mnie zakładkę, którą otrzymała w dawnych czasach od korespondencyjnej koleżanki z Wietnamu. Zakładkę otrzymałam, niestety bez adresu zwrotnego, więc nawet nie miałam jak podziękować, czy się odwdzięczyć.  Udało mi się dopiero to uczynić za pośrednictwem Radia Katowice, ale oczywiście nie wiem, czy pani Weronika słuchała wówczas audycji. Dlatego dziękuję również teraz, pisemnie. Ta zakładka to jeden z najcenniejszych egzemplarzy w mojej kolekcji.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz